×

نیاز به مشاوره دارید ؟

شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

    تجهیزات موردنیاز استریم 2

    1402-08-30

    پپیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مقاله، نگاهی به مقاله قبلی بیندازید…

    سیستم قدرتمند

    ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین وسیله مورد نیاز برای استریم کردن، داشتن یک سیستم کامپیوتر مناسب می‌باشد. بایستی با توجه به کاربرد، منابع و سخت افزار مناسب را برای اسمبل کردن سیستم در نظر گرفت. در نظر داشته باشید دریافت تصاویر از منبع تصویری و پردازش تصاویر، انکود کردن، رکورد کردن و اجرای همزمان چندین نرم افزار و … نیازمند داشتن سخت افزار مناسب از جمله رم و کارت گرافیک مناسب می‌باشد. سیستم مناسب باید با توجه به کاربردی که داریم طراحی شود. به عنوان مثال کسی که می‌خواهد به عنوان استریمر گیم فعالیت کند طبیعتا نیاز به یک سیستم گیمینگ قوی دارد تا علاوه بر داشتن منابع لازم برای اجرای بازی، بتواند از عهده استریمینگ هم بر بیاید.

    شما دوستان عزیز میتوانید برای پیکربندی و انتخاب سیستم مناسب با متخصصان ما در مجموعه مدیافای در ارتباط باشید.

    دوربین

    در ابتدا بایستی استریمر تصمیم بگیرد چه تصویری را می‌خواهد نمایش دهد. در صورتی که می‌خواهید از یک فایل ویدیویی به عنوان محتوای استریم خود استفاده نمایید، دیگر نیازی به وجود دوربین نمی‌باشد اما استریم شما زمانی معنای واقعی پخش زنده را پیدا می‌کند که از تصاویر زنده و واقعی استفاده نمایید. این گونه محتوای شما جذاب‌تر و تاثیرگذاری آن روی مخاطب بیشتر خواهد بود. گام بعدی این است که با توجه به محتوای خود دوربین مناسبی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در صورتی که به عنوان استریمر گیم مشغول استریم کردن می‌باشید و فقط می‌خواهید تصویر خود را در حین بازی کردن با طرفدارانتان به اشتراک بگذارید، یک وب کم ساده می‌تواند نیاز اولیه شما را برطرف کند و در صورتی که سیستم شما یک لپ تاپ باشد، از وب‌کم لپ‌تاپ نیز می‌توانید استفاده نمایید. وب‌کم‌‎ها عموما قیمت بالایی ندارند و برای شروع گزینه مناسبی می‌باشند. در صورتی که صحنه شما بزرگتر و نیازمند نمایش جزییات بیشتری هستید می‌توانید از دوربین‌های حرفه‌ای تر استفاده نمایید که بنا به کیفیتی که دارند از رنج قیمتی متفاوتی برخوردار هستند.

    تجهیزات صوتی (میکروفون) کلید ارتباط با مخاطبان

    صدای با کیفیت یکی از مهمترین معیارهای ارتباط و تعامل با مخاطب می‌باشد و برای داشتن صدای با کیفیت و بدون نویز بایستی از میکروفون مناسب استفاده کنید و خوشبختانه امروزه به راحتی می‌توانید میکروفون‌های با کیفیت و قیمت مناسب در بازار پیدا کنید. میکروفون‌ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که بسته به نوع کاربردتان بایستی از میکروفون مناسب استفاده نمایید. مهم‌ترین نکته این است که مخاطب صداهای محیطی و آزار دهنده را نشنود و صدای شما را با بهترین کیفیت دریافت نماید.

    اینترنت مناسب

    اینترنت پر سرعت و پایدار از مهمترین عوامل داشتن استریم با کیفیت می‌باشد. شما نیازمند اینترنتی هستید که سرعت آپلود مناسب را در اختیار شما قرار دهد. حداقل سرعت آپلود مورد نیاز به بیت‌ریت خروجی شما بستگی دارد. در صورتی که اینترنت دارای حداقل سرعت لازم نباشد و یا پایداری نداشته باشد تصاویر ارسالی شما مدام قطع و وصل می‌شود و با تداوم و تکرار قطع و وصلی دیگر کاربر رغبتی برای دیدن ادامه ویدیو نخواهد داشت و متاسفانه امروزه یکی از بزرگترین دغدغه‌های استریمرها در ایران همین مسئله اینترنت می‌باشد و اینترنت‌های adsl خانگی عموما سرعت آپلود مناسبی ندارند و بهتر است از اینترنت اپراتورهای همراه 4G و TDLTE و یا اینترنت‌های که به صورت p2p ارائه می‌گردند استفاده نمایید. در ضمن این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استریم حجم اینترنت زیادی را مصرف می‌کند پس حتما همیشه از کافی بودن حجم اینترنت خود مطمئن شوید.

    کارت کپچر

    به دستگاهی گفته می‌شود که سیگنال ویدیویی را از دوربین ، کنسول بازی و …. توسط  کانکتورهای sdi .hdmi و … دریافت می‌کند و تبدیل به سیگنال دیجیتال می‌کند. همچنین از طریق کانکتورهای  usb,usb type c , tonderbolt , … به کامپیوتر متصل می‌شود. سیگنال دیجیتال از طریق کامپیوتر دریافت و پردازش‌های لازم روی آن انجام می‌شود. کارت کپچرها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع خروجی دوربین و کانکتوری که می‌خواهیم توسط آن به کامپیوتر متصل شویم بایستی کارت کپچر مناسب خریداری شود. در خرید کارت کپچر باید حتما توجه داشته باشید که فرمت ویدیویی سیگنال شما توسط کارت کپچر پشتیبانی شود، به عنوان مثال خروجی تصویر دوربین شما 50i 1080 می‌باشد. کارت کپچر شما نیز باید این فرمت را پشتیبانی نماید. کارت کپچرها دو نوع اینترنال و اکسترنال دارند. دقت در خرید کارت کپچر مناسب و باکیفیت بسیار ضروری می‌باشد زیرا تاثیر مستقیم بر کیفیت سیگنال شما دارد. همچنین تعداد، نوع کانکتور ورودی و خروجی، فرمت‌های قابل پشتیبانی و شرکت سازنده از مؤلفه‌های مهم آن هستند.

    همانطور که در ابتدا گفتیم تجهیزات زیادی را می‌توان برای استریم لیست کرد که ممکن است در بالا نیامده باشد مانند پرده سبز ، نور ، … که با توجه به کاربرد و سناریوی مدنظرتان بایستی اقدام به تهیه آنها کنید اما در این مقاله سعی کردیم مهمترین و ضروری‌ترین تجهیزات را برای شما توضیح بدهیم.

     

    تیم چند رسانه‌ای مدیافای با بهره‌گیری از تیم مجرب، آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه استریمینگ از صفر تا صد و همچنین قیمت مناسب، می‌باشد.

     

    نظرات کاربران

    برای ارتباط با مدیافای پیام خود را همین الان برای ما ارسال کنید