×

نیاز به مشاوره دارید ؟

شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

    انواع میکروفون از لحاظ کاربرد

    1403-07-18

    اگر مقاله قبلی صدا که مربوط به الگوی دریافت میکروفون‌ها بود، را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این مقاله، الگوی دریافت انواع میکروفون را مطالعه بفرمایید.

     

    میکروفون‌ها علاوه بر دسته‌بندی بر اساس الگوی دریافت، از طریق کاربرد نیز تقسیم می‌شوند. شما هنگامی که بخواهید از میکروفون‌ استفاده کنید، برای اینکه به بالاترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید، باید هنگام انتخاب نوع میکروفون، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی چند مدل میکروفون پر کاربرد پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

     

    میکروفون یقه‌ای (Wired Lavalier  Microphone)

    این میکروفون توسط گیره مربوطه به یقه کت و یا لبه‌های لباس متصل می‌شود. الگوی دریافت این میکروفون‌‎ها اغلب از نوع همه­جهتی و یا کاردیوئید می‌باشد. همچنین اغلب از نوع الکترت می‌باشند.

     

    میکروفون رومیزی

    این میکروفون با قرار گرفتن روی پایه، جلوی فرد صحبت‌کننده قرار می‌گیرد. الگوی دریافت این میکروفون‌ها اغلب از انواع جهتی می‌باشد.

     

    میکروفون دستی

    این میکروفون در دست مجری و یا فرد صحبت‌کننده با فاصله کم از دهان قرار می‌گیرد و اغلب آن‌ها از نوع داینامیکی می‌باشند. الگوی دریافت این میکروفون‌ها از نوع همه‌جهتی و یا کاردیوئید می‌باشد.

     

    میکروفون پشت گوشی و یا سری (head mic)

    این میکروفون دارای یک دسته‌ای است که با قرار گرفتن در پشت گوش و جهت دهی در کنار دهان قرار می‌گیرد. الگوی دریافت این میکروفون‌ها اغلب از نوع کاردیوئید می‌باشد.

     

    میکروفون‌های ساز (Instrument  Microphone)

    این میکروفون‌ها با توجه به نوع آن‌ها بر روی ساز سوار می‌شوند و یا با فاصله کم با گیره بر روی بدنه نصب می‌شوند. البته برخی از این میکروفون‌ها با فاصله روی پایه در جهت مناسب نصب می‌شوند تا صدای مربوط به سازهایی چون درام‌ها و سازهای بادی و زهی را دریافت کنند.

     

    تیم چند رسانه‌ای مدیافای با بهره‌گیری از دانش فنی نیروهای خود، خدمات جامع و مطمئن در زمینه صدابرداری و صدارسانی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

    نظرات کاربران

    برای ارتباط با مدیافای پیام خود را همین الان برای ما ارسال کنید